• Home
  • Donderdagen
  • Leesvoer
  • Digitale Donderdag
  • Waar
  • Contact
  • Digitale Donderdag 29/11: Het Nieuwe Winkelen door Hans Verweij

    De consument is sociaal (continu in verbinding met vrienden), mobiel (heeft overal alle informatie bij de hand) en lokaliseerbaar (we weten immers waar de gsm is). Wat betekent die ontwikkeling voor het koopgedrag van de consument en hoe kan de detailhandel daar op inspelen? Dat is de essentie van Het Nieuwe Winkelen.

    Hans Verweij is hoofd communicatie van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD). Hij geeft een korte toelichting op het nieuwe winkelen en enkele voorbeelden van mogelijke toepassingen. Het HBD heeft Het Nieuwe Winkelen niet alleen laten beschrijven in rapporten. In de binnenstad van Veenendaal is, met de winkeliers en de gemeente, een pilot opgezet om te kijken hoe Het Nieuwe Winkelen daadwerkelijk in een winkelgebied uitgerold kan worden. Ook de ervaringen die daar zijn opgedaan komen in de presentatie aan de orde.

     

    Digitale Donderdag 29 november


    Donderdag 29 november is er weer een Digitale Donderdag.

    Op Digitale Donderdag 29 november vertelt Hans Verweij, hoofd communicatie van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel, over hoe ondernemers kunnen inspelen op Het Nieuwe Winkelen. Het opvallendst daarbij is dat de consument tijdens het koopproces naast de fysieke winkel steeds meer gebruik maakt van andere kanalen, zoals internet.

    Patrick Rancuret, adviseur communicatie bij de gemeente Den Haag, vertelt over het sociale mediabeleid van de gemeente Den Haag. Hoe zet de gemeente Den Haag kanalen zoals Facebook en Twitter in bij de communicatie met de burger. Wat komt er bij kijken om sociale media binnen een grote organisatie gestructureerd en succesvol toe te passen? Wat heeft de gemeente Den Haag inmiddels geleerd?

     

    Vanaf 19.30 gaan de deuren open.

     

    Lokatie: Igluu, Louis Couperusplein 2.


    Zoals gebruikelijk hanteren we voor de Digitale Donderdag bijeenkomsten hetzelfde programma.

     

    Lees verder …

    Frank Esman, oprichter van Werkpleknomaden, op Digitale Donderdag 27/9

    Frank Esman is ooit begonnen in de reclame en werkte jarenlang voor internationale bedrijven in verschillende marketing- en communicatiefuncties. Hij heeft ervaren dat hij regelmatig moest wisselen van baan om het spannend te houden voor hemzelf. Dus is hij in 2007 begonnen met 'Een Frisse Kijk', waarin hij adviseert op het gebied van marketing en communicatie en als interim manager en coach fungeert. Hij werkt op dit moment o.a. als marketing manager voor Quooker, de kokend water kranen.

    Het op internet zoeken van een geschikte lokatie om te coachen bracht hem eind 2010 tot wanhoop. Zo was een idee om dit te verbeteren was geboren. Wat als we de leuke plekken met elkaar delen? Zo is in mei 2012 Werkpleknomaden live gegaan, een online community

    Lees verder …

    Digitale Donderdag 27/9: Mariska Aantjes over sociale media en arbeidsrecht

     

    Mariska Aantjes is sinds 1997 werkzaam in de advocatuur. Zij is gespecialiseerd in arbeidsrecht en met name in arbeidsrecht en social media. Mariska Aantjes is begonnen bij Pels Rijcken & Droogleever Fortuijn Advocaten & Notarissen in Den Haag en heeft sinds 2004 haar eigen kantoor. Mariska had een column in het AD over arbeidsrecht en is sinds 2012 wekelijks te beluisteren bij de radiozender werken.fm.

    Tijdens haar presentatie zal zij voorbeelden geven van arbeidsrechtelijke zaken waarin social media een rol speelt. Daarbij kun je denken aan sollicitanten die niet worden aangenomen vanwege hun Facebook uitlatingen, maar ook aan ontslagzaken en kwesties waarin het relatie beding werd overtreden via een uitlating in social media. Zij zal uitleggen wat de lijn in de rechtspraak betekent voor de praktijk en geeft handige tips aan werkgevers. De droge juridische stof weet zij met levendige praktijkvoorbeelden voor iedereen toegankelijk te maken.

    Lees verder …