• Home
  • Donderdagen
  • Leesvoer
  • Digitale Donderdag
  • Waar
  • Contact
  • Twitter, Facebook en YouTube, de nieuwe communicatiekanalen van de politie

    Bel de politie!

    Tot voor kort was de telefoon nog het enige medium om de politie te bereiken als er geen agent in de buurt was. Tegenwoordig is de politie ook actief op Twitter, Facebook, YouTube en andere sociale media. Bureau Laak is één van de Haagse bureaus die actief gebruik maakt van Twitter en experimenteert met Facebook. Op Digitale Donderdag 29 september vertellen Marga van Rijssel, communitymanager en strategist van Politie 2.0, en een medewerker van Bureau Laak over de inzet van sociale media door de politie.

    Lees verder …

    Presentatie van Martijn Meindersma en Arwin Paulides (Carlton Ambassador Hotel Den Haag) tijdens Digitale Donderdag 26 mei 2011

    Tijdens de Digitale Donderdag van 26 mei 2011 hebben Martijn Meindersma en Arwin Paulides van Carlton Ambassador Hotel Den Haag een presentatie gegeven over de hobbelige en dynamische weg van een onderneming tijdens de eerste stappen met Social Media.

     

     

    Martijn Meindersma, actief als barman bij Carlton Ambassador, begon met twitteren om 'zijn' bar binnen Carlton Ambassador bij meer mensen onder de aandacht te brengen.

     

    Lees verder …

    Menno Beker van Eye-wear over Facebook-commerce en Facebook-shopping

    Menno Beker is samen met Bernd Damme eigenaar van Eye-wear Europe BV.

     

    Voor de Digitale Donderdag van 26 mei zal Menno de presentatie over Eye-wear, hun e-commerce, hun Facebook-commerce en de ervaringen en plannen met hun Facebook-shop voor zijn rekening nemen.

    Vanwege verplichtingen elders kan de eerder aangekondigde Bernd Damme namelijk niet aanwezig zijn.

     

    Met Menno Beker heeft Digitale Donderdag niet zo maar een vervanger. Nee, met Menno komt een ambitieuze ondernemer zijn praktische kennis en ervaring op het gebied van online (media) innovatie op Digitale Donderdag delen.

     

    Ook Menno is het ondernemen met de paplepel ingegeven. Al tijdens zijn studie startte hij het internetbedrijf i-design,

    Lees verder …

    Bernd Damme van Eye-wear.nl over F-commerce en een Facebook-shop

    De in 1990 geboren Bernd Damme is een ondernemer die er heel vroeg bij was. Als jonge tiener verraste hij toenmalig minister-president Balkenende met zijn essay 'The New Deal', een economische visie op een nieuw Gouden Tijdperk.

     

    En inmiddels is Bernd ondanks zijn jonge leeftijd een volwaardige speler op de zonnebrillenmarkt. Al op zijn 16e startte hij zijn bedrijf Eye-wear.nl, gespecialiseerd in (merk-) zonnebrillen.

     

    Deze jonge ondernemer beperkt zich, met zijn zorgvuldig opgebouwde zonnebrillen-imperium, niet alleen tot Nederland. Hij heeft zijn vleugels al uitgeslagen naar Scandinavie, Belgie, Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland.

    En qua (media-) innovatie zit Bernd ook niet stil. Eye-wear.nl opende als eerste Nederlandse bedrijf een Facebook-winkel.

     

    Lees verder …