• Home
  • Donderdagen
  • Leesvoer
  • Digitale Donderdag
  • Waar
  • Contact
  • Anke Kuipers van Catching Games over haar Online Game, Businessmodellen en Marketing

    Anke Kuipers is de oprichter, directeur van Catching Games en de bedenker van de game Innebula.

     

    Na haar master opleiding beeldende kunsten aan het Piet Zwart Instituut in Rotterdam besloot zij om haar fascinaties voor het heelal en online communities om te zetten in een computer spel.

     

    In korte tijd werden diverse mensen en partijen betrokken bij de ontwikkeling van de game. Onbevangen werden de eerste stappen op gebied van game-ontwikkeling gezet. Snel werd duidelijk dat een game maken niet goedkoop is en tijd kost.


    Lees verder …

    Digitale Donderdag 26-1-2012: Social Media ervaringen HTM

    Binnen HTM is sinds deze zomer een Social Media werkgroep actief. De werkgroep onderzoekt de mogelijkheden van Social Media binnen en buiten HTM, maar vooral in de communicatie met onze reiziger.

    Eén van de 1e stappen die HTM op het gebied van Social Media heeft genomen is een proef met twitter. De proef is op op 10 januari 2011 gestart, in juli succesvol afgerond en vervolgens als officieel middel in gebruik genomen.

    Binnen de Social Media werkgroep zijn een aantal quick wins opgesteld. Eén van die quick wins is om vanaf 10 januari 2012 via twitter ook de interactie aan te gaan met de reizigers.

     

    Lees verder …

    Online recruitment tools van Deloitte Nederland

    Lennart Sloof is als Manager Online Recruitment Marketing verantwoordelijk voor de online en 'sociale' recruitment activiteiten van Deloitte Nederland. Hij zorgt er met zijn team voor dat Deloitte op internet goed zichtbaar is en zo waarheidsgetrouw mogelijk overkomt.

    Volgens Lennart is internet op dit moment het belangrijkste oriëntatiemiddel voor werkzoekenden. “We zien steeds vaker op basis van harde gegevens die Google weet aan te leveren dat het oriëntatieproces online begint.”

    Lees verder …