• Home
  • Donderdagen
  • Leesvoer
  • Digitale Donderdag
  • Waar
  • Contact
  • Digitale Donderdag 29-3 druk bezocht

    Op Digitale Donderdag 29-3 zat de zaal bij Igluu vol! De aanwezigen waren gekomen voor presentaties van Maurice Haak (Den Haag Marketing) over de toepassing van sociale media in cultuur- en destinatiemarketing en van Rico Zweers (De Mannen van Schuim) over crowdsourcing en crowdfunding bij de ontwikkeling van vastgoed projecten.

    Maurice liet met concrete voorbeelden zien hoe Den Haag Marketing nationale en internationale toeristen middels mobiele toepassingen (o.a UIT app, VVV app en mobiele stadsgids), locatieve diensten (Foursquare) en social media (Flickr, twitter) Den Haag nog beter laat ervaren. Zijn belangrijkste boodschap:

    Lees verder …

    Rico Zweers over vastgoed en sociale media

    De kranten staan er vol mee. Er is een enorm overschot aan kantoorruimte, de woningmarkt voldoet niet aan de vraag van de consument en een enorme leegstand in winkelcentra dreigt ons in een diepere crisis te werken. De vastgoed wereld is voor velen een onbekende, waarin fraude en wantrouwen de boventoon lijken te voeren.

    De opkomst van social media in deze wereld is echter niet meer te stoppen. Overal duiken facebook fansites op en probeert de traditionele ontwikkelaar via 'crowdsourcing' de klant te betrekken. 

    In zijn presentatie geeft Rico een korte inleiding in vastgoedland en laat inspirerende voorbeelden op het gebied van Social Media zien. Deels van anderen, deels vanuit zijn eigen ervaring.

    Lees verder …

    Maurice Haak over sociale media en cultuur- en destinatiemarketing

    Maurice studeerde filosofie en kunstgeschiedenis in Leiden en Berlijn. Tijdens zijn studie had hij al grote interesse voor nieuwe, digitale technologieën en de manier waarop kunstenaars deze gebruiken om hun verhaal te vertellen. In 2005 startte hij als webredacteur bij het Haags Uitburo, onderdeel van Den Haag Marketing (waar toen nog ‘& Events’ achter stond). In die functie specialiseerde hij zich in online copywriting, SEO en e-mailmarketing.

    Lees verder …

    Eerste Digitale Donderdag 2012 een groot succes!


    Afgelopen donderdagavond waren we te gast bij Rabobank Den Haag e.o. aan de Korte Vijverberg voor de eerste Digitale Donderdag van 2012. Na de korte inleiding van Jeroen Mann, waarin werd stilgestaan bij de plannen voor 2012, bij de sponsoren van de avond en bij de start van Digidoen!, het netwerk van ‘echte’ social media specialisten, was het woord aan de gastsprekers.

    Anke Kuipers (Catching Games) en Yvonne Abbring met Ronald Coelman (HTM) deelden hun persoonlijke ervaringen met de zaal vol geïnteresseerde bezoekers.

    Lees verder …