• Home
  • Donderdagen
  • Leesvoer
  • Digitale Donderdag
  • Waar
  • Contact
  • Debora de Laaf van Aegon spreekt op Digitale Donderdag van 31 maart

    Debora de Laaf is, zoals zij zichzelf omschrijft Moeder van 3, Vrouw van 1 en Meisje van 37 en Hoofd Externe Communicatie bij Aegon.

     



    Debora is dol op het communicatievak, op het bouwen en onderhouden van merken en merkreputaties en werkte voor Aegon bij o.a. Unilever en Sony.

     

     

    Tijdens de Digitale Donderdag zal Debora ingaan op de veranderingen binnen organisaties en hun externe communicatie als gevolg van de omvangrijke omarming van sociale media door werknemers en directie.

     

     

     

    Waar in het verleden de externe communicatie van een organisatie het exclusieve domein van een afdeling of een gecontroleerd aantal mensen was, is daar met Twitter, Facebook en de vele mogelijkheden van moderne mobiele telefoons geen sprake meer van.

    Dit kan voor beursgenoteerde bedrijven heel omvangrijke gevolgen met zich mee brengen. Maar ook in het MKB kunnen medewerkers en directie de gevolgen meestal pas achteraf overzien.

    Tegelijk rijst de vraag of de gevolgen van sociale media voor externe communicatie van organisaties positief of negatief zijn. Kan je als organisatie de gevolgen van het omvangrijke gebruik van sociale media in je voordeel ombuigen tot kansen en misschien zelfs wel tot conversies laten leiden die zich in klinkende munt uitbetalen?

     

    Hoe gaat Aegon met de veranderende wereld als gevolg van de omvangrijke omarming van 'social media' om? Debora geeft een kijkje in haar organisatie. Uiteraard is Debora ook op Twitter te volgen.