• Home
  • Donderdagen
  • Leesvoer
  • Digitale Donderdag
  • Waar
  • Contact
  • Richard Pflug en Kaj Jalving Spreken op Digitale Donderdag 27 januari

    Richard Pflug van HagaZiekenhuis en Kaj Jalving van Luba Uitzendbureau geven ieder vanuit hun achtergrond een kijkje in hun keuken.

     

    Richard Pflug Kaj Jalving

     

     

    Richard Pflug

     

    Communicatie, creativiteit en gezondheidszorg lopen als een rode draad door de carrière van Richard Pflug, senior communicatieadviseur nieuwe media van het HagaZiekenhuis. Na een uitzendbaantje in een ziekenhuismagazijn komt hij op het idee om aan de Erasmus Universiteit Beleid en Management Gezondheidszorg te studeren. Net afgestudeerd, wordt Richard in 1998 aangenomen als adviseur arbeidsmarktcommunicatie in Ziekenhuis Leyenburg, een van de voorlopers van het huidige HagaZiekenhuis. Een van zijn eerste vragen nadat hij is aangenomen: “waarom hebben we nog geen website?” Na wat knutselen en lobbyen is binnen enkele weken een website, een van de eerste ziekenhuissites in Nederland, een feit.

     

    In 2007 wordt Richard verantwoordelijk voor de digitale media van het HagaZiekenhuis. In de tussenliggende jaren heeft internet een enorme vlucht genomen en de opdracht is om de digitale communicatie van het HagaZiekenhuis nieuw elan te geven. In de zomer van 2010 wordt de eerste mijlpaal bereikt met de realisatie van een vernieuwende website van het HagaZiekenhuis. En in januari 2011 lanceert het HagaZiekenhuis als eerste ziekenhuis in Nederland een iPhone en Android app voor patiënten. Daarmee leggen Richard en zijn team het fundament voor de digitale communicatietoekomst van het HagaZiekenhuis.

     

     

     

    Kaj Jalving

     

    Kaj Jalving (1969) is e-commerce manager, e-commerce adviseur en internetondernemer. Zijn primaire expertise betreft het op commerciële basis inzetten van internet als recruitmentmiddel, waar hij zich sinds 2005 voltijds op toelegt.

    Kaj heeft een juridisch/bestuurskundige opleiding. In 1995 ging hij werken bij de ABU, de branchevereniging van uitzendbureaus. Daar kreeg hij als secretaris al snel te maken met de CAO-onderhandelingen. In 1998/1999 was hij nauw betrokken bij de totstandkoming van de Flexwet en de daaraan gekoppelde fundamentele wijziging van de rechtspositie van uitzendkrachten.

    In 2000 trad Kaj als directiesecretaris in dienst van Luba Groep, een snel groeiend uitzendconcern met inmiddels een omzet van € 100 miljoen en 320 medewerkers. In 2005 kreeg hij de opdracht om Luba´s internetstrategie te bedenken en later uit te voeren. Anders dan concurrenten heeft hij daarbij van meet af aan primair gestuurd op vindbaarheid in Google en op return on investment.

    In 2009 werd Luba bekroond met de Search Engine Marketing Award en in 2010 werd Luba door Jungle Rating opgenomen in de Finest 50 e-commerce.

    Naast zijn werk bij Luba heeft Kaj gewerkt als freelance docent corporate governance en medezeggenschap bij Intercollege Business School. Voorts adviseert hij op freelance basis ondernemingen over hun internetstrategie en is hij eigenaar van een aantal websites.